Někdy se můžete setkat s požadavkem na automatické vkládání informací do odesílaných zpráv – nejčastěji právní informace k odesílanému textu či vkládání podpisu nebo loga firmy. Ukážeme si na jednoduchém příkladu jak na to.
Pokud nechceme, aby vkládané informace ovlivňoval uživatel, tak použijeme pravidel v „Transport Rules“ na Exchange serveru následovně:
1. V Exchange Management Console přejděte do záložky Transport Rules v Microsoft Exchange / Microsoft Exchange on-Premises / Organization Configuration / Hub Transport.
2. V Actions zvolte New Transport Rule …
3. V okně New Transport Rule v poli Name zvolte název pravidla a pokud chcete, aby bylo pravidlo ihned po vytvoření aktivní, tak ponechte zaškrtlé Enable Rule a zvolte Next.
4. V okně Conditions v části Step 1. zvolíme, na koho se bude pravidlo aplikovat, pokud chceme pro všechny odchozí zprávy, zaškrtněme from users that are inside or outside the organization a zvolte Next.
5. V okně Actions v části Step 1. zaškrtněte append disclaimer text and fallback to action if unable to aply a v části Step 2 klikněte na disclaimer text.
6. V dialogu Specify disclaimer text vložte text, který chcete, aby se vkládal do zprávy – je možno používat html tagy, viz příklad:
7. V okně Exceptions zvolte výjimku pro dané pravidlo stejným způsobem, jako v krocích 5 a 6.
8. V okně Create Rule zvolte New a v okně Completion zvolte Finish pro vytvoření pravidla
.
Nyní je vytvořené jednoduché pravidlo, které funguje následovně:
Odesílaná zpráva:
a jak vypadá zpráva po odeslání:
Takto vytvořené pravidlo lze různě upravovat – např. pokud jsou v AD vyplněné informace o uživatelích, jako např. telefonní číslo, adresa apod, lze takto generovat podpisy s těmito informacemi, jednoduchý příklad si ukážeme v jiném článku.
Pěkný článek.